tisdag 4 oktober 2011

Christer i P3

Sitter och lyssnar på P3 och dom har nån sån här "Ring in din noja"-grej. Folk ringer in och berättar att dom alltid tar på sig höger sko först, känner på dörren tre gånger och så.

Det ringde in en man och berättar att när han sitter i bilen brukar han spänna skinkan varje gång han kör förbi en lyktstolpe, höger skinka då lyktstolpen är på höger sida, och vänster då den är på vänster.

Sen ringer det in en tjej och berättar att när hon åker bil och åker över skuggorna till lyktstolpar så brukar hon låtsas att hon hoppar över dessa genom att lyfta stortån. Höger för höger och ja, ni fattar.

NU MINNS JAG. När jag var liten så låtsades jag alltid att jag hoppade över skuggor och nya asfaltspartier (Ni vet när det syns att ny asfalts lagts) genom att spänna respektive skinka. Sen var jag tvungen att spänna den hela tiden som skuggan/förändringen i asfalt var under mig. Alltså en mix av de ovanstående.

Men jag undrar så mycket hur man får sånna här idéer. Och hur det kommer sig att flera personer får liknande...
Kära nån så sterrigt. Nu kommer jag ju börja med min fix idé igen, vilka vältränade skinkor jag ska få!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar