måndag 9 januari 2012

2011, en listjävel som jag snott.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Säkert en hel del. Men mest körde jag på säkra kort, besökta festivaler som jag vet levererar och umgicks med människor jag vet att jag trivs med. 


Höll du några av dina nyårslöften? 
Jag har aldrig nyårslöften, man ska aldrig lova saker man inte är säker på att man kan hålla. Då förlorar det ju sin mening med att lova. 


Blev någon/några av dina vänner föräldrar? 
Marie för andra gången. 


Dog någon som stod dig nära?
Nej. (djj) 


Är det något du saknat 2011 som du vill ha mer av 2012? 
2011 var ett så himla bra år. Jag har mått bra prick hela tiden, så jag vågar knappt hoppas på att det fortsätter i samma takt. 


Det bästa året 2011?
Att jag träffade Christian. 


Det sämsta 2011? 
Jag kommer inte på något. Det kanske kunde varit en varmare sommar och en kallare vinter, men så ska man inte hänga upp sig på saker man inte kan göra något åt. Oron när mamma låg på sjukhus, det var nog det värsta iofs. 


Vad är din största framgång 2011?
Att jag är lugn. Ingen stress att jag måste flytta Sverige runt och vara på varenda ställe, varenda sekund för att inte missa ett enda ögonblick. Jag bor i lilla Mjölby och är lugn och trygg och lycklig med det. Så. Jävla. Skönt. 


Största misstaget?
Att jag ställde upp fönstret en dag, så det blåste upp och gick sönder och ramlade på en bil som jag fortfarande väntar på en räkning på, eftersom jag inte hade hemförsäkring vid tillfället. Ha alltid försäkring!! Jag vet inte ens summan än, sitter och målar upp 200.000 kronors-senarium. 


Bästa köpet?
Bästa köpet är nog egentligen festivalbiljetter och konsertbiljetter och sånt där. Men det senaste, stora som ligger färskt i minnet är såklart bilen. Sen är ju det förmodligen det sämsta köpet jag gjort, eftersom det är omiljövänligt och dyrt att ha bil. 


Vad spenderade du mest pengar på?
Upplevelser. 


Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Timbuktu - resten av ditt liv. 
Åke-låten
Big Brother - fest i hela huset. 


Bästa resa? 
Har jag rest? Känns som jag hållt mig i Sverige hela året. Samtidigt som jag iofs fart som en blådåre genom Sverige. Bästa resan var nog Sälen, eller Stockholm med Christian och Håkan och tusen vänner. Eller den Stockholmsredan med första vårölen och Jafar på E4an. 
Usch, jag vet inte. Alla resor. 


Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Sjukt mycket. Stenisarna och Christian har nog ändå gjort mest för mitt braiga humör. 


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare tror jag, om man måste välja. Man måste ju se till att bli gladare och gladare, annars går man åt fel håll! 


Vad önskar du att du gjorde mindre? 
Jag önskar att jag kunde sova mindre när jag är med Christian, det kan ju inte vara så kul att hänga med mig när jag somnar nio. 


Vad gjorde du på din födelsedag i år?
Jobbade, blonderade slingor och gick på parkhallen med Matte. 


Hur skulle du beskriva din stil 2011?
Stil som i kläder? Leggings med sånna hål- mönster, linnesförlängare och nåt tröjigt. 


Vad fick dig att må bra?
Att jag blev så himla kär. Fast jag en gång för längesen med mörkt hjärta lovade mig själv att aldrig mer bli det, så blev jag det. Och inte så lite heller, mer än nånsin! 


Bästa boken du läste i år?
Kommer bara på en enda jag läst Alex Schulman - Att vara med henne är som att springa...jag ni vet den där titeln som jag aldrig minns exakt. 


Vem saknade du?
Hade helst haft alla jag känner runt mig jämt, men då skulle det iofs inte bli lika fint när man väl ses. 


De bästa nya människorna du träffade?
Jamen Chrsitian såklart. Och Chrille kan man säga, fast vi egentligen sågs första gången 2010 så var det ändå under 2011 det lärdes kännas. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar