måndag 2 januari 2012

2011, hur var det egentligen? September - december

September:
i början av september var jag, mamma och Carro i linköping och såg Jag saknar dig! som är baserad på Peter Pohls fantastiska ungdomsroman som jag läste om och om och om och om igen när jag var typ elva. Och jag grät sådär mycket till bion som man inte gjort sen Titanic, ungefär.

Så spöade jag skiten ur Christian i TP. Alltså verkligen spöade skiten.
och så hängde vi med Carro och Gustaf på Zebban och Hålet. 

Jag och Christian åkte till Stockholm samtidigt som mer fint folk från Mjölby. Vi såg Håkan på Gröna Lund och bodde ho Carro och Gustaf. Jag drack mitt livs första Bloody Mary och annars hängde vi med med Drömmen och Amanda. Så. Jäkla. Bra. Helg. Läs här för mer ingående. 


Hemma i Östergötland hängde jag med stenkastarna och med min fina pojkvän. Vi blev ihop på faceboox där nånstans i mitten av september, stort steg! Älskade jäkla människa! 
I Chrilles koja serverades det sörjebröd på löpande band, för vissa var det så himla synd om! Vi hittade på nya fyllelekar och dansade Limbo på Vattenhålet så fort vi fick chansen. 




Vi hade klassåterträff på Värdshuset i Boxholm och det blev himla lyckat! Tänk tio år sen vi slutade nian. Tänk. Bilderna är Jenny Johanssons 



I vardagen började vi besöka restaurang Albacken här i Mjölby, hängde med stenisarna och jag och Christian fick nån dille på att laga jäkligt god mat, och åt t.ex. baconinlindade pilgrimsmusslor. Alltså Mumma! 







Oktober:
Oktobers första helg var himla fin! Drömmen var i krokarna och vi var på Vattenhålet och slutade på en efterfest som aldrig ville ta slut.
Dagen efter åt vi på Albacken och kände in Boxholm och trubaduren på Torget. (Konstaterade också det faktum att vi hela tiden var tvungna att säga trubaduren, fast alla visste att det var Erik och Martin Nilsson som spelade)





Jag och Christian fortsatte äta tapas i Linköping och avslutade kvällen med en Long Island Icetea och kom på att jag inte hade nån nyckel hem så vi fick sova på Erics soffa.


Stenkastarbloggen såg dagens ljus för första gången. Och vi åt lördagslunch på Thai Hoa. Tanja hade trettioårsfest på kvällen, men jag råkade somna tio. Trött tjej!



Jag bakade bullar, efter ärvt recept och det var nog första gången i hela mitt liv som jag bakade bullar. Övning ger färdighet! 
Sen blev jag sjuk och fick äta glass hela dagarna, bästa medicinen!

Jag och Christian var ute i Linköping med Rickard, Amanda och co. och dagen efter hängde vi i Mjölby hela dagen. Och strax efter var jag ute med Pernilla m.fl. Även då i Linköping. 


Jag och Christian vrålåt sushi och drack bubbel. Alltså sushi!! och bubbel.. och Christian! 

Sen passade jag på att befinna mig i Örebro samtidigt som Drömmen var där, vi bodde hos Linn och Patric och pratade om bloggare mest hela tiden. På tåget hem slöt jag upp med Christian som hade varit i Borlänge och jag lagade zucchinigratäng till honom, för han var så himla bakis och jag är så himla snäll. 

Och vips så var september slut. 



November:
Första november kom det en lite Måns till världen och Marie blev mamma för andra gången. 

Hängde med bästisar hemma hos Chrille och fick efterrätt! Själv åt jag mest quesdillas hela dagarna. 



En lördag bjöd jag Christian på göddig mat innan vi åkte till Skidstugan, kollade på Livebojs och hade det gött. Som man har det i Boxholm. Här läser man mer om det. 



Jag och Christian hade en kvalitéts-hängs-dag och bakade pepparkakor och åt På Zebban. Så himla fina pepparkakor! (Dock äter ingen pepparkakor ju så dom slängdes här om dagen) 


När jag inte var med stenisarna på Vattenhålet satt jag i Christians soffa och drack rött vin och åt parmesan eller hade Saw-maraton i Christians säng. 

Jag och Elin hade festen Kom som du inte är i Ingemarsgården och jäklar i min lilla låda vad trevligt det var! Det var inte ens tråkigt att städa efter alla. 



Sen var visst inte november mycket längre, jag bakade lussebullar också! Aldrig gjort, sjukt kul. 



December:

I början av december var vi på Harrys i Linköping och såg John Chopper Harrys. Jag svimmade av tåget, skulle man kunna säga. För allra första gången, så himla frän!

Helgen vecka fyrtioåtta började vi med att testa Mjölbys afterwork-utbud. Det behöver ni andra inte göra, så kan man säga. 
Sen var jag i Vadstena och hälsade på Sofia och spenderade en så himla bra söndag med käraste!


Jag följde julkalendern slaviskt och kära nån, vad bra det var! Annars julförberedde jag genom att rota fram en ljusstake och lukta på hyacinter jag fått av Christian. 

Under ett litet dygn hann jag hänga med Drömmen i Stockholm, äta julbord och åka till Åre. Ett mycket fint dygn!




Åre var som vanligt helt underbart! Men med någon typ av urinvägsinfektion så tog jag mig aldrig ut i backen, vilket inte var hela världen då typ två liftar var öppna. Vi spenderade iaf kvällarna med att äta jäkligt gott och spela alfapet på Diplomat. 

Hem igen och Musikhjälpen satte igång. En fantastisk vecka, som vanligt. 

I Mjölby julhandlade jag med Elin och hängde, i vanlig ordning, med grannarna. Och i Vadstena åt vi frukost på sängen, kollade på Musikhjälpen och peppade för sena nätter på Vattenhålet.

Spelade julklappsspelet och julmyste hemma hos Frida och Mange, med resten av F-gänget, plus avkommor och hanar. 

Julafton firade vi hemma hos Björn och Pia och senare på kvällen ett lyckat julklappsspel hemma hos Chrille. Och juldagen var vi först hos Lucas och Johanna och sen på Vattenhålet. 

Sen var det mellandagar och jag lyckades köpa ett par billiga jeans! 

Nyårsafton kom och den firade vi i Linköping hemma hos Amanda och Rickard. Himla lyckat och kära nån, vilken god mat. 

Sådär ja, ännu ett år förbi. Gott nytt år fina människor! 




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar