tisdag 8 november 2011

Allt för Sverige.

Igår i min sjukdom tittade jag på Allt för Sverige på svtplay. det handlar alltså om ett gäng amerikaner som åker till Sverige och deltar i en tävling som påminner om Robinson med Anders Lundin i täten.
Vinnaren får träffa sin Svenska släkt, eftersom att alla har t.ex farmor/farfar/farfarsfar som emigrerade till Amerika för massa massa år sedan.

Alltså det kan vara det mest amerikanska jag sett i tv-väg. Orka tycka att det är så viktigt med familj och släkt. (Jag älskar min, självklart men titta på serien så får ni se vad jag menar)
Dom hann knappt sätta fötterna på svensk mark "OOOoooohhhhh my gooooooood. This feels like home. OMG IM HOME"



Sen grät en man hejdlöst då han hittade en gravsten på nån forna forna släkting. "This is just soooo emotional."

Sen, som sagt, så tävlar alla för att få reda på alla sina svenska släktingar. Och jag känner lite.... de som förlorar måste dom åka hem och lova att aldrig leta efter sina släktingar? Jag känner lite...kan inte dom efter programmet fortsätta leta på egen hand, eventuellt be Sveriges television om de uppgifter de hittat. Varför skulle SVT neka dom det?

MYCKET intressant serie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar