onsdag 9 november 2011

Felar ofta en timma




Eftersom jag låg sjuk under kladdkakans dag i måndags så bakade jag en idag istället. Hade noga timat in så att jag skulle vara klar exakt det klockslag jag skulle börja åka mot Vadstena.
Jag låg skitbra till. Kakan in i ugnen tjugo minuter innan avfärd och jag skulle under tiden hinna sminka mig.

Sen när jag väl skulle fara iväg insåg jag att jag var en timma fel i tid. Färdig klockan fem istället för sex när jag ska åka.

Såhär var det alltid för mig när jag var yngre o skulle iväg på nåt. Om det var mellanstadiedisco eller fest eller liknande så räknade jag alltid fel på en timma. Hur tänker jag? Jag tror att jag är så inställd på att "klockan fem ska jag sätta igång" så att det till slut blir klockan fem som blir tiden att passa i mitt huvud.

En timma är sjukt lång tid att vänta när man är klar!
Jag wordfeudar lite sålänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar