onsdag 2 november 2011

Hockey.

Idag ska jag och mamma på hockey. När jag sa det till Elin, lite lätt så skrattade hon en del. Jag förstår henne. Undra om jag nånsin mer kommer använda den meningen.. "Jag och mamma ska på hockey" Herregud.

Detta gör vi för att mamma aldrig sett en enda hockeymatch och tycker att det hör till allmänbildning att ha sett en.
Jag tänkte först att jag aldrig heller sett nån match men så kom jag på en gång för längelänge sen när jag och Marie var på hockey. Konstigt nog är det enda jag minns att en i f-gänget hade blivit av med oskulden och det skojades friskt om något med fingrarna mellan plankorna man sitter på. Inget jag ska gå in på här, men kul var det.

Vi ska vara där halv sex för mat o sånt, sen börjar matchen sju. Undra om vi orkar med så länge ens.

Jag återkommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar