fredag 4 november 2011

Helgen är kommen.

Jag sitter i mitt kök och känner in min lägenhet. Eftersom att halvdagsjobbandet kom som en liten överraskning har jag ägnat eftermiddagen åt att, förutom en timmas sömn, städa utav bara helvete. O så tvättar jag också. Enligt klockan hade jag i vanliga fall inte haft helg förrän nu, vilket gör att det blev liksom gratis-gjort.

Gillar min lägenhet allra mest när det är mörk ute o städat. Myysi.

Förresten kan jag meddela att den här budgeten som jag går på, för att jag insett att december kommer bli världens dyraste månad med Åre-resa o julklappar, funkar asbra. Detta gör mig lite rädd, var fa-an tar pengarna vägen "vanliga" månader? Den här veckan har jag 700:- kvar att spendera och då har jag inte ens levt snålt. Till o med köpt en jacka. (Som jag nu misstänker är alldeles för stor då den passar Christian som handen i handsken, hur fan blev det så?)
Helgen kommer ju dessutom bli billig med lugn fredag och privatfest imorgon.

Imorgon ja, kära nån. Alla alla alla ska med. Hur kul?

Nu ska jag duscha o fixa mig fin för fredags-tv hos Chrille med stenisarna!
Möjs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar