måndag 21 mars 2011

Ännu en strålande helg.

Helgen har varit så himla bra! Utan att egentligen innehålla något extraordinärt.
Såhär spenderade jag den:

Fredag: Trött, tröttare, tröttast. Tvättade, städade, åt tacos och somnade en sekund över nio.
Lördag: Vaknade till en nystädad lägenhet med ren tvätt och diskad disk. Fantastiskt! Klockan åtta hade jag alltså sovit i elva timmar och var redo att möta dagen.
Pratade länge med flodhäst-Chenin-Cissi och det var strålande! Efter frukost och Så Ska Det Låta så hämtade jag upp Elinelin och åkte till gymmet.
Ingen strålande dag på gymmet, men eftersom träningsvärken sitter i ordentligt än i dag så bör det ha varit givande.
Efter vi duschat och fixat oss så åkte vi till Gusto och åt lunch och sen till Skånska Lasse och drack kaffe.
Här hade klockan hunjnit bli två, och det kändes som vi varit igång i en vecka ungefär. Effektiv dag!
Kollade på Memento och sen åkte jag hem till mig och gjorde mig lördagsfin. Kamilla kom och drack vin, så gjorde även Sussie, Elin och Sverik.
Sen ner till Vattenhålet och det liknande ett PRO-möte till en början, men det ordnade upp sig lite mot slutet.
Sen efterfest hos mig och det där "ingen-går-hem-alla-sover-i-en-hög-mitt-på-golvet" gällde även denna gång. Dock gick jag mot sängen, som jag delade med Kamilla (med knäprotes) och Jonas. Lagom trångt och FÖRBANNAT varmt.

Söndag: Skjutsade mamma lite fram och tillbaka och sen gjorde jag mig söndagsfin och gick till Gusto med Kamilla och Elin och åt söndagslunch. Vi gick sen hem till Elin och kollade på dålig svensk film. Matte kom. Det gjorde även Eric som hade cyklat från Boxholm, och kört omkull lite. Jag pausade söndagshänget för att kolla på en lägenhet med mamma och dog lite över personens snygga möbler. Äkta 50tals-grejer. Så var det ju förmodligen världens äldsta människa som sålde lägenheten också.
Sen tillbaka till Elin och spenderade några timmar till, tills jag gick till mamma, köpte kebab och kollade på Solsidan. Jag gillar inte solsidan har jag kommit fram till. Jag tycker det är kul när Mia Skäringer spårar, men bara för att hon påminner så mycket om karaktärerna ut Mia och Klara då.
Okej, jag gillar lite med serien kom jag på, men inte sådär mycket som ni andra verkar göra.

Nu är det måndag igen och våren som infann sig i helgas lysert med sin frånvaro. Jag ska använda mina googlings-skills och leta upp en hane som infann sig på Vattenhålet, dock tror vi att han uppgav falsk ålder, det gör det hela lite svårare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar