måndag 28 mars 2011

Dag 20

En person jag vill byta liv med en dag - och varför.

Jag måste säga Håkan Hellström. Tänk att få leva, tänka och fungera som honom en hel dag. jag skulle nog inte välja en dag med en spelning, kära nån vad nervös jag skulle vara.
Utan en helt vanlig vardag. Sen är han ju hane också, och är det något man vill testa på så är det ju det hur det motsatta könet tänker. Skulle det inte vara min egen gud jag talade om så skulle jag säga att jag skulle ligga med någon också. Men nu är det Håkan, och det känns som att smutsa ner honom genom att tänka sånna tankar om honom.
Sen skulle jag gå runt hela dagen, mysa i att vara Håkan Hellström, kanske dricka mig full. För av någon anledning känns Håkan som en sån som blir full otroligt lätt. Det ligger ingen som helst fakta i det jag skriver nu. Det bara känns så.
Gå ut en sväng på stan och morsa trevligt på alla jag mötte. Ringa Winnerbäck och Plura och dricka mig ännu fullare. Sen skulle jag ramla hem och hoppas att bytet gått tillbaka tills bakfyllan når stackars Håkans kropp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar